POLDA Jatim suksés ngagagalkeun acara Gay Party anu maké
kedok seminar keséhatan anu diayakeun di hiji tempat karaoké, Happy Puppy, di
Jalan Mayjén Sungkono, Surabaya, Ahad (07/02). Asosiasi Solidaritas Untuk
Muslim (ASSOUM) méré aprésiasi ka Polda Jatim anu geus ngagagalkan acara Najis
Gay Party. Hal ieu didugikeun ku Sekjénna, Ustadz Muhammad Syahrul Mukarrom
(Senén/02/2016) lalu.
Éta kajadian téh lain anu munggaran. Sababaraha waktu
kaliwat, sajumlah Ormas Islam ogé kungsi ngabubarkan acara kongrés kaum LGBT di
Surabaya. Ahir-ahir ieu kelompok LGBT anu dikenal minangka kaum banci geus teu
boga rasa éra, teu aya karisih, pikeun némbongkeun éksisténsina. Malahan sacara
terbuka wani meredih ka pamaréntah sangkan ngaku kolompokna tur ngalégalkeun
sagala perilakuna anu nyimpang tina fithrah manusa. Lian ti éta maranéhna ogé
meredih sangkan perkawinan sasama jenis maranéhna dicatetkeun ku nagara alias
dikaluarkeun NA-na.
Ketua Forum Ulama Umat Indonésia (FUUI) K.H. Athian Ali M.
Da’i meunteun yén fénoména Lésbian, Gay, Biséksual, jeung Transgénder (LGBT)
anu geus wani némbongkeun jati dirina jadi bukti yén Indonésia salaku masarakat
beragama ngan sakadar klaim wungkul. Tumuwuhna éta komunitas beuki némbongkeun
yén agama teu jadi pamingpin kahirupan di ieu nagri. Kuduna mah lamun bangsa
urang ngaku beragama nya kudu nolak kana hadirna kolompok LGBT.
Ironisna, teu saeutik jalma kalawan ngatasnamakeun HAM méré
perlindungan jeung pengakuan kana éksisténsina. Jadi kuduna mah sakabéh pihak
nentang (nolak). Maranéhna kudu mikirkeun kumaha ngubaran panyakit anu geus
mrihatinkeun ieu.
Sekretaris Jénderal Forum Umat Islam (FUI), K.H. Muhammad
Al-Khaththath nandeskeun prilaku lésbian, gay, biséksual, jeung transgénder
(LGBT) mangrupa tindakan kriminal anu bisa ngaruksak kahirupan bangsa. Saur
Al-Khaththath, pék wé LGBT berkembang di Amérika jeung Eropa, tapi henteu
pikeun di Indonésia. Keun da ari AS jeung Éropa mah maranéhna pan henteu
ngadasarkeun nagarana ku Ketuhanan Yang Maha Ésa kawas Indonésia. Maranéhna mah
pan sékulér, jadi ulah disaruakeun antara Indonésia jeung Éropa.
Al-Khaththath ogé nandeskeun yén LGBT mangrupa bentuk
pidana. Numutkeun Allah SWT LGBT aya dina wangun pidana, malahan disebut
kriminal. Maranéhna disebut dina al-Quran golongan al-mujrimun“, saur
Al-Khaththath.
Ngaréspon kana ceuyahna kucuran dana pikeun mekarkeun
gerakan LGBT di Asia ku UNDP, Ketua Ikatan Da’i Indonésia, Achmad Satori Ismail
nyebut loba kénéh program digulirkeun pikeun ngajajah deui Indonésia. Pasti
program-program anu ngaruksak kawas kieu bakal terus digulirkeun ku Yahudi
Nashrani, tinggal umat Islamna naha mampuh pikeun nolakna atawa henteu. Umat
Islam kudu boga imunitas diri pikeun nyanghareupan éta serangan ku kaimanan,
kaislaman jeung amal sholéh.
United Nations Development Programme (UNDP) ngucurkeun dana
USD8 juta atawa satara Rp.107,8 miliar pikeun nyokong kolompok lésbian, gay,
biséksual, transgénder jeung interséks (LGBTI) di Indonésia jeung tilu nagara
Asia séjénna.
Program tadi mangrupa kerjasama régional antara UNDP,
Kedutaan Besar Swédia di Bangkok jeung USAID. Salian kolompok LGBT Indonésia,
dana tadi ogé dibagikeun ka kolompok LGBT di China, Filipina jeung Thailand.
UNDP nyebut program ieu geus dimimitian ti Desémber 2014 nepika Septémber 2017.
LGBT atawa GLBT.
LGBT atawa GLBT nyaéta akronim tina “lesbian, gay,
biseksual, jeung trans-gender“. Istilah ieu digunakeun saprak taun 1990-an
jeung ngagantikeun frasa “komunitas gay” kusabab éta leuwih ngawakilan
kolompok-kolompok anu tadi disebutan.
Kadang-kadang istilah LGBT digunakeun pikeun sakabéh jalma
anu henteu hétéroséksual, lain ngan ukur homoséksual, biséksual, atawa
transgénder. Sering ogé huruf Q ditambahkeun sangkan queer jeung jalma-jalma
anu masih mertanyakeun idéntitas séksual maranéhna ogé kawakilan (conto “LGBTQ”
atawa “GLBTQ”).
Istilah LGBT sering digunakeun pikeun penunjukkan diri.
Istilah ieu ogé dilarapkeun ku mayoritas komunitas jeung média anu berbasis
idéntitas séksualitas jeung génder di Amérika Serikat jeung sababaraha nagara
anu ngagunakeun basa Inggris séjénna.
Saméméh révolusi séksual dina taun 1960-an, teu aya kosakata
non-peyoratif pikeun nyebut kaum anu lain hétéréséksual. Istilah pangdeukeutna
nyaéta, “gender ketiga“, geus aya ti taun 1860-an, tapi loba anu nolak tur teu
panuju.
Istilah kahiji anu loba digunakeun, “homoséksual“
disebutkeun ngandung konotasi négatif jeung condong digantikeun ku “homofil”
dina jaman 1950-an jeung 1960-an, jeung terus gay dina taun 1970-an. Frase “gay
jeung lésbian” jadi leuwih umum sanggeus idéntitas kaum lésbian beuki kabentuk.
Dina taun 1970, Daughters of Bilitis ngajadikeun isu féminisme atawa hak kaum
gay minangka prioritas. Akronim LGBT kadang-kadang digunakeun di Amérika
Serikat ti saprak taun 1988. Kakara dina taun 1990-an istilah ieu sering dipaké.
LGBT dina Perspektif Hukum Islam.
Lésbian, gay, biséksual, jeung transgénder (LGBT) kiwari
beuki ramé dipadungdengkeun, boh di Indonésia hususna atawa dunya umumna. Hiji
hal anu jadi pertanyaan nyaéta “Kumaha pérspéktif hukum, khususna Islam,
minangka agama mayoritas di nagara Indonésia dina nyikepan kaum kalawan ciri
khas bendéra pelangi. Naha dibenerkeun lamun LGBT dilégalkeun di Indonésia,
khususna di lingkungan universitas?”
Mucunghul pirang-pirang pro jeung kontra ngeunaan golongan
LGBT. Teu arang, maranéhna anu mikahayang sangkan LGBT dilégalkan di Indonésia
ngajadikeun hak asasi manusia (HAM) minangka tameng utama. Kamerdékaan
beréksprési mangrupa salah sahiji hak fundaméntal anu diaku dina hiji nagara
hukum anu démokratis tur ngajunjung luhung HAM.
Indonésia salaku salah sahiji nagara hukum, jaminan ngeunaan
kabébasan beréksprési diatur dina UUD 1945 Amendemén II, nyaéta dina Pasal 28 E
Ayat (2) anu nétélakeun yén “Setiap orang berhak atas kebebasan meyakini
kepercayaan, menyatakan pikiran dan sikap, sesuai dengan hati nuraninya”.
Saterusna dina ayat (3) dinyatakeun “Setiap orang berhak atas kebebasan
berserikat, berkumpul, dan mengeluarkan pendapat”.
Salian ti éta, UU RI No 39 Tahun 1999 ngeunaan Hak Asasi
Manusia sacara leuwih jero ngatur ngeunaan kabébasan berékprési tadi, dina
Pasal 22 Ayat (3) UU tadi nyebutkeun yén “Setiap orang bebas mempunyai,
mengeluarkan, dan menyebarluaskan pendapat sesuai hati nuraninya, secara lisan
atau tulisan melalui media cetak maupun media cetak elektronik dengan
memperhatikan nilai-nilai agama, kesusilaan, ketertiban, kepentingan umum, dan
keutuhan bangsa”.
Mémang bener yén unggal jalma ngabogaan kabébasanna
séwang-séwangan, tapi lamun ditalaah leuwih jero geus jelas disebutkeun yén
kabébasan anu dipimilik berbanding lurus jeung watesan-watesan anu kudu
ditedunan ogé kayaning; naha ngarempak agama, kasusilaan, kapentingan umum,
nepika kautuhan bangsa?
Dina kanyataanna, ku lobana desas-desus anu ngadurenyomkeun
ngeunaan status kaum bendéra pelangi ieu arahna kana hiji kacindekan yén
masarakat Indonésia ngarasa kaamanan jeung katertiban maranéhna kaancam.
Malahan “LGBT” bisa nimbulkeun binih-bénih keretakan utuhna ieu bangsa.
Saperti numutkeun UUD Nagara Republik Indonésia taun 1945
dina amendemén anu kadua geus sacara tegas ngasupkeun hak atas rasa aman ieu
dina pasal 28A-28I. Dina Pasal 30 UURI No 39 Tahun 2009 ogé diatur ngeunaan HAM
anu unina: “Setiap orang berhak atas rasa aman dan tenteram serta perlindungan
terhadap ancaman ketakutan untuk berbuat atau tidak berbuat sesuatu”.
Pasal 35 nyebutkeun
“Setiap orang berhak hidup di dalam tatanan masarakat dan kenegaraan yang
damai, aman, dan tenteram yang menghormati, melindungi, dan melaksanakan
sepenuhnya hak asasi manusia dan kewajiban dasar manusia sebagaimana diatur
dalam undang-undang ini”.
Pihak-pihak anu kontra ngarasa yén ku ayana kaum LGBT anu
hirupna teu prah jeung nyalahan tina fithrah tumuwuh di tengah masarakat
Indonésia anu nyekel pageuh kana adat jeung agamana. Masarakat anu hiji jeung
anu séjénna jadi silih curiga. Hadirna kaum LGBT geus nyababkeun bangsa
Indonésia jadi dua golongan, kaum anu pro LGBT jeung anu kontra LGBT.
Dina agama Islam ogé écés pisan yén Allah SWT nyaram kalawan
keras ka hamba-Na sangkan henteu asup ka golongan jalma-jalma anu mikacinta ka
sasama jenis, saperti lésbi, gay, biséksual, jeung transgénder. Al-Quran
minangka sumber ajaran agama Islam anu mangrupa répréséntasi kalimat–kalimat
Allah SWT di jerona aya pirang-pirang palajaran, ti mimiti kisah bangsa-bangsa
baheula nepika ramalan mangsa kahareup.
Salah sahijina nyaéta kisah dilaknatna kaum Nabi Luth AS.
Kaumna kasohor minangka jalma anu boga panyakit mikaresep ka sasama jenis anu
ahirna sanggeus teu nurut kana pangajakna Nabi Luth AS dilaknat ku Allah SWT
kalayan azab anu kacida peurihna. Mangrupa hiji pertanda yén Allah SWT teu
mikaresep lampah kitu.
Dina masalah netepkeun hukum, geus pasti aya anu ngadukung
jeung aya anu nolak. Malahan, dina upaya netepkeun hukum Allah SWT jadi hukum
positif, mungkin leuwih loba anu henteu ngadukung tinimbang anu ngadukung.
Tapi, pépéling Allah SWT ngudukeun ka para pamingpin sangkan ngaheulakeun
kahayang Mantenna tinimbang seléra manusa anu teu aya tungtungna.
Indonésia ogé minangka nagara anu berdaulat tur ngabogaan
hukumna sorangan geus jelas natrat dina pasal 1 Undang-undang No 1 Tahun 1974
ngeunaan perkawinan yén “Perkawinan ialah ikatan lahir batin antara seorang
pria dengan seorang wanita sebagai suami istri dengan tujuan membentuk
kulawarga (rumah tangga) yang bahagia dan kekal berdasarkan Ketuhanan Yang Maha
Esa”.
Perkawinan boga tujuan salah sahijina pikeun ngalestarikeun
umat manusa. Kacida kontras lamun dibandingkeun jeung kaum LGBT anu mangrupa
penyuka sesama jenis. Lamun dilégalkeun kawas di luar negeri, LGBT pasti bakal
nimbulkeun pirang-pirang masalah di Indonésia. Saperti turunna angka kelahiran
kusabab geus pasti sasama jenis moal bisa ngahasilkeun katurunan atawa
ngalastarikeun bangsa nepika masalah séjénna saperti anu geus disigeung di
luhur nyaéta keresahan masarakat anu ngarasa kaamanan hirupna kausik, kaamanan
karirupan barudakna ogé ngarasa kaancam.
Salian ti éta, dina UU Perkawinan Indonésia merhatikeun ogé
dasar agama, nyaéta Ketuhanan Yang Maha Ésa. Jadi salah sahiji alesan pikeun
nguatan pandangan hukum Islam ngeunaan LGBT anu dicaram ku Allah SWT. Kukituna
geus sakuduna para pamingpin Indonésia ulah méré tempat hirup pikeun kaum LGBT.
Kusabab Indonésia mangrupa nagara hukum kalayan masarakat
anu ngahargaan agama jeung tradisi, kiwari kelompok LGBT geus beuki wani
terang-terangan rék majuangkeun hak-hakna kalayan alesan HAM malahan maranéhna
keur ngupayakeun mawa kasus ieu ka forum internasional ngaliwatan lembaga
swadaya masarakat (LSM) jeung kelompok Jaringan Islam Liberal anu meunang
pangrojong dana gedé ti nagara Barat. Amérika Serikat jeung Éropa ngadongsok ka
Indonésia sangan ngalégalkeun para penganut LGBT saperti geus dilégalkeun di
sababaraha nagara Barat.
Ari masarakat Indonésia kacida tegas tur keras nyaram sagala
wujud prakték LGBT dumasar katangtuan hukum, perundang-undangan, nilai-nilai
agama, kesusilaan, ketertiban, kepentingan umum, jeung keutuhan bangsa.
Dukungan Badan Program Pembangunan PBB (UNDP) ka kelompok
LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) di saalam dunia, kaasup
Indonésia meunang sorotan ti sababaraha pihak. Utamana sanggeus laporan
kemitraan regional UNDP anu ngungkapkeun gedéna dana Rp. 107 miliar pikeun
program pemberdayaan LGBT di kawasan Asia Pasifik.
Dina laporan UNDP hasil workshop peran lembaga Hak Asasi
Manusia (HAM) anu mromosikeun, melindungi hak jeung keséhatan LGBT di Asia
Pasifik tur diunggah di situs UNDP dina23 Juni 2015 dijelaskeun alesan UNDP
ngadukung program LGBT.
Kepala Administrator UNDP, Helen Clark nyebutkeun dukungan
UNDP ka LGBT di Asia Pasifik kusabab ayana sikep diskriminasi jeung
kriminalisasi ka para pelaku LGBT di sababaraha belahan dunia. Sikap Homophobia
jeung Transphobia (sikep jeung perasaan négatif ka kelompok homoséksualitas
jeung transéksual) ieu, pasalia jeung Hak Asasi Manusia jeung agénda
pembangunan berkelanjutan (suistainable development). Dina éta laporan ogé
dijelaskeun genep program UNDP pikeun LGBT di Asia Pasifik, kaasup Indonésia, di
antarana:
Kahiji, advokasi nyaéta méré perlindungan kana hak-hak LGBT,
kaasup pengakuan minangka warga negara
idéntitas génder resmi sacara hukum. UNDP meunteun sababaraha nagara
Asia geus hasil pikeun ngurus éta di antarana Thailand jeung Filipina.
Kadua, program kaséhatan, merhatikeun masalah kaséhatan
pelaku LGBT, kaasup kaséhatan rumaja, kaséhatan méntal, HIV, kaséhatan séksual
jeung réproduksi. Méré kagampangan (kemudahan) aksés kaséhatan, méré
perlindungan tina kekerasan, tur méré kemudahan pikeun transgénder pikeun
ngalakukeun operasi ganti kelamin sarta terapi hormon.
Katilu, ékonomi jeung peran séktor swasta. Dina éta laporan
dijelaskeun upaya mulihkeun deui pelaku LGBT anu meunang perlakuan diskriminasi
kerja jeung ngalibatkeun séktor bisnis swasta.
Kaopat, Kepribadian jeung Pengakuan Status Jenis Kelamin
sacara Hukum, keberanian ngalakukeun pengakuan terbuka pikeun pelaku LGBT,
jeung status hukum pikeun hak séksual jeung jenis kelamin.
Kalima, pendidikan pikeun siswa anu ngabogaan karep LGBT,
meunang perlakuan anu henteu diskriminatif. Di antarana ngaliwatan pendampingan
guru jeung sekolah ogé universitas, dibéré pamahaman ngeunaan séksualitas tur
ngaidéntifikasi diri ti awal kénéh.
Kagenep, Kulawarga méré pamahaman pikeun kulawarga di kawasan
Asia Pasifik, merlakukeun anggota kulawarga anu LGBT sacara wajar jeung henteu
maksakeun pilihan pikeun maranéhna.
Ummat jeung Ormas Islam kudu ngahiji tur nyusun shaf anu
rapi dina nyanghareupan kaum LGBT anu dibackup ku nagara adidaya kayaning
Amérika jeung Éropa. *** (MAF/BD)
No comments :